Dacia dokker je tipični mešanec med lahkim dostavnikom in enoprostorcem, a z rekordno nizko ceno, ki se začne pri 9.230 evrih. (Foto: Boris Lenič)
Avtomobili in druge skušnjave

Hvaležno družinsko živinče

Avtomobili in druge skušnjave - petek, 28.03.2014 ob 09:25
Avtor: Boris Lenič

Bilo je nekoč: poceni kupiti kolikor toliko močno živinče, da bo ob zmerni hrani opravilo veliko dela. Dosti drugačne niso želje danes: za zmerno ceno izbrati avto, ki bo – spet ob zmerni hrani oziroma bencinsko/naftni žeji – uresničil vsakodnevne zahteve. Varčna družina (ali družba ali obrtnik) se bo ob teh prizadevanjih odločila za poceni kombinacijo lahkega dostavnika in enoprostorca. Preizkusili smo najcenejšega med njimi – dacio dokker in za primerjavo njegovega bratranca renaulta kangoo. 

Kot vemo, so romunske dacie nasploh najcenejši avti pri nas. Tako mu (cenovno) ni kos noben konkurent v tej skupini nadvse uporabnih in tudi precej razširjenih vozil. Vstopnega dokkerja, z 1,6-litrskim bencinskim motorjem in nižjo stopnjo opreme ambiance, se dobi že za 9.230 evrov. Naš testni primerek z oznako dokker dCi 75 laureat z dizelskim motorjem in bogatejšo opremo je bil občutno dražji 12.130 evrov (brez dodatkov).

A za to se dobi še kar spodobnega 1,5-litrskega turbodizla s 75 KM/55 kW, ki se kar dobro odreže v mestu in na avtocesti, da ni treba pogosteje posegati po ročici petstopenjskega menjalnika (dizelski navor 180 Nm), če le ni povsem naložen ali se mu na pot postavijo (daljši) klanci. Predlagam zmogljivejši dizel z 90 KM za dodatnih 500 evrov. Čeprav mu nismo ravno prizanašali (na posebno dinamiko pri tako škatlastem in bočno precej nagibajočem avtu pač ne računajte!), se je povprečna poraba izšla pri solidnih 6,5 litrih plinskega olja. Avto je težak prek 1,2 tone (vleče lahko tudi tako težko prikolico) in ob višini 1,81 metra (pa še strešni drogovi) nima veliko skupnega s sodobno aerodinamiko, na kar pri večjih hitrostih jasno oznanja živahen vetrni piš.

Pri Dacii se ve; za malo denarja, ne ravno veliko muzike. Tako je tudi z dokkerjem, kjer so notranji materiali in izdelava precej ceneni, vendar ima vse kar imajo »veliki«. Bolj ohlapne prednje sedeže, asimetrična deljiva zadnja klop udobnostno bolj spominja na nekdanje vlake, vendar je široka (dovolj za tri) in nudi veliko prostora za noge in preveč nad glavami. Je pa dokker prostorski car glede prtljage: že v osnovi je za petimi sedeži sprejme (do strehe) kar 800 litrov, ko zložimo klop, pa neverjetnih 3.000 litrov. Vrata so dvokrilna z odpiranjem na stran. Taka prostorska razkošnost je plod precejšnjih zunanjih mer, saj je vozilo dolgo 4,36 metra ob kar 2,81 metra medosne razdalje.
Kangoo na enaki tehnični osnovi je podobno visok in nekaj širši, vendar je za 6 centimetrov krajši, predvsem pa ima za dober decimeter skromnejšo medosje. Tega potniki ne bodo posebej čutili, nekaj manjši, a še vedno izjemen, je prtljažnik – od 660 do 2.600 litrov – in z velikimi navzgor se odpirajočimi vrati. Le zakaj so drsna bočna tako težka in se zatikajo?

Seveda je kangoo, ki ima – podobno kot Daciin sorodnik – številna odlagališča, notranje lepše in bogateje opremljen, vključno z armaturo in sedeži. Različica extrem sploh sega nekaj višje, zavoljo bočnih okrasnih nalepk in mat črnega sprednjega in zadnjega odbijača, med tehničnimi priboljški pa je ob drugem pomoč pri speljevanju na klancu, v pod zložljiv sovoznikov sedež, poklopljivi bočni ogledali.

Več kot vse to pa je vreden najzmogljivejši dizel s 110 konji in spoštljivim navorom 240 Nm, da se po pospešku in končni hitrosti, zlasti pa tekoči vožnji postavi ob bok »pravim« avtomobilom. S šeststopenjskim menjalnikom ne popije veliko, na testu povprečno 6,3 litra. Modelu primerna je tudi (ekstremna) cena: 18.300 evrov. No, dokkerju po motorju in opremi primerljivi kangoo bi stal 17 tisočakov, vstopni pa je še za 1.200 evrov cenejši. Razlika v ceni je več kot očitna, prav tako pa tudi v celoti med francoskim in romunskim tekmecem.

drsna_bocna_vrat.jpg

Drsna bočna vrata so za lažje vstopanje, na levi strani so za doplačilo oziroma serijska pri dražji stopnji opreme, kot je laureate. (Vse fotografije: Boris Lenič)

ze_na_prvi_pogled.jpg

Že na prvi pogled preprosta izdelava in ceneni materiali, kar tudi prispeva k nizki ceni.

grobo_ne_obdelan.jpg

Grobo (ne)obdelan prtljažnik, ki pa je prostorsko strašansko radodaren, saj je vanj za petimi sedeži mogoče zbasati kar za 800 litrov prtljage.

renaultov_kangoo_extre.jpg

Renaultov kangoo v različici extrem z vrsto uporabnimi in šminkerskimi dodatki ter zmogljivim dizlom 110 KM ceno krepko dvigne – na 18.300 evrov.

kangoojeva_armatura.jpg

Kangoojeva armatura v tej primerjavi takoj pokaže, da sodi v višji (cenovni) razred kot njegov romunski bratranec.  

Komentarji
  • torek, 17.06.2014 ob 20:35
    Great Interview... Real good.I like the insight into your past, it ralely works in understanding your influence. The presence of nostalgia is so fantastic, that truly human feeling that the past was better, home was better. In many cases, such as yours, there is no true answer to the good ol days... but the questions there, the need for an answers there. I feel it all the time too.Can't wait for you to come back to Toronto, would definitly love to chill next time instead of just shake your hand.
  • ponedeljek, 04.08.2014 ob 06:27
    yit6oQ Thanks-a-mundo for the article post. Fantastic.
  • torek, 05.08.2014 ob 08:01
    9OJH2V I really like and appreciate your post.Thanks Again. Much obliged.
  • sreda, 07.01.2015 ob 03:11
    yR9GXT pmhvsndawcqg, [url=http://djoxotpcwkrh.com/]djoxotpcwkrh[/url], [link=http://zmlugnplclcb.com/]zmlugnplclcb[/link], http://ifdjwsmvpkcz.com/
  • torek, 10.11.2015 ob 08:28
    QrNb2h Thanks for the article.Really looking forward to read more. Awesome.
  • petek, 25.12.2015 ob 01:48
    WPraaG tbjpbtzmaxis, [url=http://nxfzomrddiwx.com/]nxfzomrddiwx[/url], [link=http://ysbrictyciyh.com/]ysbrictyciyh[/link], http://ockbujnvhmlq.com/
  • četrtek, 31.12.2015 ob 15:53
  • torek, 01.03.2016 ob 04:07
    DyXfZF Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how can we communicate?
  1. Dodaj komentar