Mazda3 s samosvojo všečno podobo in sodobno tehnologijo (skyactiv) prepriča številne, ne nazadnje ji je le za malo ušel naslov slovenski avto 2014. (Foto: Boris Lenič)
Avtomobili in druge skušnjave

Družinsko prerekanje ni potrebno

Avtomobili in druge skušnjave - četrtek, 27.03.2014 ob 09:59
Avtor: Boris Lenič

Zagotovo bi bilo pri odločanju na družinskem svetu o izbiri mazde3 precej bučno. Ženski del bi se najverjetneje zavzemal za limuzino (»ima lepši zadek«), moški za petvratno različico sport (»ker je krajša, ima bolj prilagodljiv prtljažnik in ogromna vrata nad njim«). Ko bi sklepali o motorni različici, bi se »varčni« zavoljo treh tisočakov razlike v ceni zavzemali za bencinsko ponudbo, ljubitelji bolj udobne (a nikakor ne počasne) in tekoče vožnje, pa še nižje porabe, bi navijali za turbodizelski motor.  

Naj bi se pogajanja iztekla tako ali drugače, nezadovoljstva pravzaprav ne bi smelo biti. Mazda3 je oblikovno nadvse všečen avto (ne glede na izbiro zadka), zlasti pa je ta trenutek eden najsodobnejših v svojem razredu. Mi smo se testno družili z obema karoserijskima različicama ter bencinsko in dizelsko ponudbo in ugotovili naslednje.
Limuzina je za 12 centimetrov daljša in s 4,58 metra že presega konkurente iz segmenta C. Zato je tudi njen osnovni prtljažnik nekoliko večji (419 : 364 litrov), a manj praktičen. Zavoljo manjših prtljažnih vrat in ožje nakladalne odprtine, zlasti pa motita veliki kovinski nosili vrat, ki se pogrezneta med tovor in ga pogosto stisneta. Je pa res, da je mogoče naslonjala asimetričnih zadnjih sedežev poriniti navzdol in se s tem prtljažnik izdatno poveča, vendar vanj ne gredo zajetnejši predmeti (zaradi fiksne kovinske police pod zadnjo šipo). Kdor hoče prevažati večje kose (hladilnik, pralni stroj) bo moral izbrati petvratno različico sport, ki ima zelo velika in visoko se odpirajoča vrata, ko zložimo naslone, pa se prostornina poveča na izvrstnih 1.263 litrov.

Medosna razdalja je pri obeh enaka (2,70 metra), kot tudi druge mere – sport je le za spoznanje višji – kar pomeni, da nudita oba enako prostora. Spredaj se sedi zelo dobro, tudi zadaj solidno. Notranjost z armaturo je identična, materiali in izdelava izražajo visoko kakovostno izdelavo. Sredinski 7-palčni barvni zaslon na dotik je pomemben in pregleden izvir najrazličnejših informacij, dopolnjuje ga velik vrtljivi gumb večfunkcijskega nadzornega sistema (HMI) na sredinski konzoli. Pomembne informacije ponuja projekcija nekaterih podatkov (zlasti hitrost) na stekleni zaslon (head-up) pred voznikom, da mu ostane pogled osredotočen na cesto.

Skyactiv je najsodobnejša tehnologija, na katero pri Mazdi prisegajo (in se z njo hvalijo), zato je zapisana na zadku. To je skupek najsodobnejšega podvozja, krmilnih lastnosti, (lahke in trdne) karoserije, učinkovitih motorjev – po zmogljivosti in nizki porabi. Veliki poudarek je na inteligentnih varnostnih sistemih: i-activesense opozarja na bližajočo se nevarnost, sistem za izogibanje trku (zazna vozilo spredaj in samodejno zavira), radarski tempomat (vzdržuje razdaljo do sprednjega vozila), pomoč pri zaviranju, opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, nadzor dogajanja za vozilom (mrtvi kot), samodejni izklop dolgih luči itd.

Bencinski motorji so v razponu med 100 KM/74 kW in 165 KM/121 kW. Preizkusili smo srednjo možnost, dvolitrski štirivaljnik s 120 KM/88 kW, kar je prava bencinska izbira. Z 210 Nm navora dovolj elastična, z redkim pretikanjem menjalnika in solidno testno porabo 7,3 litra bencina. Pravi biser za to težo (pod 1,4 tone, bencinski dobrih sto kilogramov manj) pa je 2,2-litrski turbodizel z izrazitimi 150 konji (110 kW) in vrhunskim navorom 380 Nm, ki zagotavlja nadvse uživaško (8 sekund do sto, 213 km/h) a tudi umirjeno vožnjo. Pri njem se je poraba ustavili ob 6,6 litra plinskega olja.

Najcenejšo mazdo3 (bencinsko100 KM, vstopna oprema emotion) dobite za 13.990 evrov. Nato se glede na opremo in motorizacijo draži, pri »najhujši« se cena podvoji. Ob tem velja poudariti, da je cena mazde3 kombilimuzine in limuzine izenačena. Najbolj racionalen nakup je trojka s srednjim bencinskim motorjem in drugo stopnje opreme (challenge) za 17.290 evrov, enaka z dizelskim 150 KM pa je za tri tisočake dražja. Žal trenutno ni »nekaj vmes«. A pride; novi manjši dizel 1,5, kar bo verjetno najbolj smotrna izbira. Ni pa nobenega dvoma, da je petvratna trojka v Sloveniji prepričljiva uspešnica: pri prejšnji generaciji je bil delež limuzin komaj 8 odstotkov, pri sedanji je zrasel do skoraj četrtine.

Precej nestrpni pa so ljubitelji malih Mazdinih modelov. Nova generacija mazde2 se bo pripeljala v Slovenijo (šele) prihodnjo pomlad. Pred mesecem smo jo na sejmu v Ženevi občudovali še kot prototipno izvedbo z imenom hazumi. Sprednji del s pokončno masko jo je oblikovno približal najnovejšim hišnim modelom (3, 6 in CX-5). Podaljšali so jo za decimeter in bo presegla štiri dolžinske metre. Z visokimi boki, dolgim nosom in majhnim zadnjim previsom deluje izjemno dinamično.

limuzinska_trojka.jpg

Limuzinska trojka premore nekaj daljši zadek, a se prtljažna vrata odpirajo le v spodnjem delu, zato je odprtina za nalaganje prtljage bolj ozka. (Vse fotografije: Boris Lenič)

petvratna_razlicica.jpg

Petvratna različica mazde3 sport je za 12 centimetrov krajša kot limuzina, vendar sta medosni razdalji in s tem prostor za potnike enaka; kot tudi ceni.

glavna_prednost.jpg

Glavna prednost petvratne kombilimuzine so velika prtljažna vrata, ki se odpirajo visoko; osnovni prtljažnik je nekaj manjši, a ga je mogoče na račun zložene klopi izdatno povečati – na 1.263 litrov.

urejena_armatura.jpg

Urejena armatura zgolj z enim okroglim merilnikom, velikim barvnim informacijskim zaslonom in vrtljivim gumbom večfunkcijskega nadzornega sistema na sredinskem grebenu.

nova_mazda_2_hazumi.jpg

Nova mazda2 se je v Ženevi predstavila kot prototipni model hazumi, čez eno leto naj bi zapeljala tudi med slovenske kupce.

zadaj_deluje_nova_mazda2.jpg

Zadaj deluje mazda2 nove generacije, ki je precej zrasla, izjemno dinamično, z visokimi boki, kratkim previsom in majhnimi steklenimi površinami.  

Komentarji
  • torek, 17.06.2014 ob 19:48
    Sorry a short comment only due to time prreusse. The main comment formme is that among the genre of participative, multi-stakeholder yet voluntary global initiatives, Extractive Industries Transperency Initiative (EITI covering 0 il gas and mining sectors) has compiled a notable track of success and effectiveness especially in building trust amoung the stakeholders, thus helping to ensuer that EITI's goals are achieved.This track record is both at the global policy level (where EITI has attracted support from a range of stakeholders incluidng G7, G20, private sector, CSOs and development banks) and at country level in the 30+ countries now formally part of the EITI standardAs such, EITI may represent a model to see if aspects of EITI (both its global governance and how EITI operates in countries) can be replicated fro the land issueAnwar RavatProgram ManagerEITI Program / MDTFSustainable Energy Dept, Oil Gas and Mining Unit (SEGOM)SDN Network, World Bank
  • sobota, 19.07.2014 ob 07:53
    BeGslb Really enjoyed this blog post. Awesome.
  • nedelja, 22.03.2015 ob 07:33
    w0tTFI lqtylroobynt, [url=http://vvvnyoazrlim.com/]vvvnyoazrlim[/url], [link=http://elkmkcaexsmd.com/]elkmkcaexsmd[/link], http://yuhlfqmxsnwd.com/
  • ponedeljek, 19.10.2015 ob 06:00
    Dg7IvX Thanks a lot for the post.Much thanks again. Awesome.
  • četrtek, 07.12.2017 ob 01:36
    QRiiM4 https://goldentabs.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:32
    PBwEyA nuexuyidifzk, [url=http://tgaymijqmpyo.com/]tgaymijqmpyo[/url], [link=http://nypvwprnvnop.com/]nypvwprnvnop[/link], http://fiairxypxgad.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:36
    bXDqLs asvqsiwbkyfc, [url=http://svjtehryrvqx.com/]svjtehryrvqx[/url], [link=http://iuxvfekiqsyl.com/]iuxvfekiqsyl[/link], http://mjafofpvznub.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:41
    rMlCf3 nxfmzxfssezz, [url=http://jtaqbwantebm.com/]jtaqbwantebm[/url], [link=http://rjfapcyuvwcy.com/]rjfapcyuvwcy[/link], http://ayoaappvkdep.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:45
    Qnoc8A igmkpeheuaky, [url=http://yhtmgldngulu.com/]yhtmgldngulu[/url], [link=http://hocyfrdlflsy.com/]hocyfrdlflsy[/link], http://kassawwdvmiy.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:48
    Qy3s2j ozryptkdujkf, [url=http://tbtyycdkupqz.com/]tbtyycdkupqz[/url], [link=http://stzsinzvjuwf.com/]stzsinzvjuwf[/link], http://vshkgacawlvt.com/
  1. Dodaj komentar