Škoda octavia combi je najbolj racionalna z 1,6-litrskim dizelskim motorjem za nekaj manj kot 20.000 evrov, kakršnih pri nas največ prodajo. (Foto: Boris Lenič)
Avtomobili in druge skušnjave

Privlačnost zajetnih zadkov

Avtomobili in druge skušnjave - torek, 25.03.2014 ob 09:48
Avtor: Boris Lenič

Avto – ob tem, da ni preveč drag – mora ob relativno majhnih zunanjih merah nuditi dovolj prostora potnikom in prtljagi. Takšne devize se držijo tudi številni slovenski kupci, zato gre tovrstnim kompaktnim štirikolesnežem na trgu (še) kar dobro. Ustrezno razmerje – cena : prostor : uporabnost – pa ni nagrajeno zgolj s solidnimi mesti na prodajnih lestvicah. Ampak tudi s priznanji; tako ni naključje, da je slovenski avto leta 2014 postala ravno škoda octavia. 

Precej teh priljubljenih modelov – različnih po karoseriji, motorjih, opremi – smo že preizkusili. Zadnjič smo se nekaj dni družili z vrhunsko različico octavie: dvolitrski turbodizelski motor s 150 KM/110 kW), kombijevska različica in najvišja stopnja opreme elegance. Izvrstna kombinacija, vendar cena preseže 23 evrskih tisočakov. Nepotrebno za vsakdanjo (družinsko) uporabo, toda veselje za avtomobilskega uživača.

Naši testi kažejo, da je pri octaviji najbolj racionalna izbira 105-konjska. Toliko moči (77 kW) namreč zmoreta bencinski 1,2 TSI ali turbodizelski 1,6 TDI. Za prvega je treba odšteti (vstopna oprema active) 16.562 evrov, dizelski je (kot običajno) za dva tisočaka dražji. Okrog tisoč evrov pa je dodatek za kombijevsko izvedbo. Prvi nam je v povprečju porabil za spoznanje pod 7 litrov na sto kilometrov, dizelski pa liter manj. Kdor se prav veliko ne vozi, v doglednem času s stroški za gorivo ne bo uspel »pokriti« bistveno višje dizelske nakupne cene. Ima pa dizelsko ugodje (večji navor, redkejše prestavljanje, umirjenejša vožnja) za marsikoga tudi svojo ceno. Kar pokaže statistika: Slovenci pokupijo že 77 odstotkov dizelskih limuzin, dizli pa poganjajo skoraj 90 % octavij combi.

Za uporabnostno primerjavo smo preizkusili še španski model iz koncerna VW. Seatov toledo je za dva decimetra krajši (4,48 metra) in za skoraj decimeter skromnejši pri medosni razdalji (2,60 : 2,69 m), saj si tehnično osnovo deli s škodo rapidom (octavia z golfom). To bodo najbolj opazili potniki zadaj. Pa prtljažnik je z osnovnimi 550 litri nekaj manjši, vendar se ga da obilno povečati (na 1.470 l) z zlaganjem klopi. Toledova največja prednost pa so velika prtljažna vrata – na sicer »limuzinskem« zadku – skozi katera se brez težav da naložiti tudi precej velike kose prtljage.

Seatu oziroma toledu »dobavljajo« Volkswagnove koncernske motorje, torej enake kot škodini octaviji ali rapidu. Mi smo se popeljali z bencinskih 1,2 TSI: 77 kW/105 KM je za vsakodnevno vožnjo po mestu in avtocesti primeren odmerek, stvar je drugačna, ko je avto povsem naložen in so pred njim hujši vzponi. Po bolj dinamični vožnji se je povprečje izšlo pri solidnih 6,9 litra bencina.

PS: Ko smo že pri tekmecih iz Volkswagnovega koncerna; te dni se je v Slovenijo pripeljal Seatov karavanski novinec leon ST (sports tourer), ki je v povprečju za 700 evrov dražji kot njegov petvratni brat. Je pa zelo radodaren s povečanim prtljažnikom – od 587 do 1.470 litrov. Dizelski različici sta lahko v kombinaciji s štirikolesnim pogonom 4drive.

karavanski_slovenci.jpg

Karavanska (Slovenci jih pokupijo 70 odstotkov) octavija ni samo všečna, ampak zavoljo večje prilagodljivosti in ogromnega prtljažnika tudi mnogo bolj uporabna. (Vse fotografije: Boris Lenič)

seat_toledo.jpg

Seat toledo si tehnično osnovo deli s škodo rapid, na 4,5 metrov dolžine nudi potnikom soliden prostor in udobje.

prednost_toledovega_zadka.jpg

Prednost toledovega zadka so ogromna prtljažna vrata, pod katera je v osnovi mogoče zbasati 587 litrov tovora, ob podrti klopi pa še veliko več.

tudi_novi_leon_st.jpg

Tudi novi leon ST – za vstopnih 14.990 evrov – je dizajnersko privlačen in s solidno prostornostjo zelo družinsko naravnan.

za_dodatnih_27.jpg

Za dodanih 27 centimetrov v dolžino (4,54 metra) in krepko povečan prtljažnik (587 do 1.470 litrov) je pri ST treba – v primerjavi s petvratnim leonom – doplačati okrog 700 evrov.

notranjost_leona_st.jpg

Notranjost leona ST je taka kot pri tri- in petvratni različici, na voljo so številni asistenčni sistemi za varnost in udobno vožnjo.  

Komentarji
  • sobota, 19.07.2014 ob 06:24
    Gfic3k Thanks a lot for the blog post.Really looking forward to read more. Cool.
  • ponedeljek, 23.03.2015 ob 12:20
    EcYbQ9 tzrzumljaolf, [url=http://cxrochqijcfk.com/]cxrochqijcfk[/url], [link=http://baziuhhqoytj.com/]baziuhhqoytj[/link], http://bygfdzodumfa.com/
  • torek, 09.06.2015 ob 01:14
    qLXZ36 A big thank you for your blog article.Much thanks again. Awesome.
  • torek, 30.06.2015 ob 12:32
    d9zkUf Really enjoyed this blog article. Really Great.
  • petek, 16.10.2015 ob 04:30
    qwwneG Really enjoyed this article post.Really looking forward to read more. Keep writing.
  • ponedeljek, 19.10.2015 ob 11:18
    z0G4ti I really liked your blog post.Really looking forward to read more. Awesome.
  • sreda, 06.12.2017 ob 21:43
    U5lbfz https://goldentabs.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:31
    GtSO7c ciqbswpuqhyk, [url=http://jpkzmlemopru.com/]jpkzmlemopru[/url], [link=http://mzjpqgaqyfcm.com/]mzjpqgaqyfcm[/link], http://mimderzmhqdz.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:35
    snjgjX atkrqckrijod, [url=http://zafwnaeenutf.com/]zafwnaeenutf[/url], [link=http://cbdsboznfdmd.com/]cbdsboznfdmd[/link], http://qepwbobcnwqp.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:40
    Z6ATEA kghviulsarhd, [url=http://dxkrunyxmrud.com/]dxkrunyxmrud[/url], [link=http://nyyyfntymjpp.com/]nyyyfntymjpp[/link], http://dasdhjycbhtp.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:44
    8zRZpi ghnmktrbkibc, [url=http://gqykapyjwbao.com/]gqykapyjwbao[/url], [link=http://nfvanxtqsmwc.com/]nfvanxtqsmwc[/link], http://ijbiyiglyvic.com/
  • četrtek, 07.12.2017 ob 12:47
    Y9HNpN fzuoeucmdwhl, [url=http://eryzkltjhpie.com/]eryzkltjhpie[/url], [link=http://knepjjoitlyf.com/]knepjjoitlyf[/link], http://cmmlidexxsbu.com/
  1. Dodaj komentar