Golf GTI je iz generacije v generacijo pojem Volkswagnove športne usmeritve ljudskega avtomobila. (Foto: Boris Lenič)
Avtomobili in druge skušnjave

Podivjana konjenica

Avtomobili in druge skušnjave - ponedeljek, 03.02.2014 ob 11:54
Avtor: Boris Lenič

Okoli sto konj je za vsakodnevne avtomobilske potrebe nekakšna zgornja racionalna mera. Saj so takšna vozila povsem zadovoljiva glede pospeškov in hitrosti, pa hkrati tudi vzdržne bencinske žeje. A vsi s tem niso zadovoljni: adrenalinski posebneži bi hoteli imeti še vsaj sto konj več. Takim veliki proizvajalci radi ugodijo s svojimi »dirkaškimi« različicami. Naj ostane avto majhen, pravijo – med drugimi tudi – pri Renaultu in Volkswagnu, ko hitrostnim sladokuscem ponujajo posebneža: megane RS Red Bull in golf GTI.  

Renault Sport Red Bull Racing RB8 je za tega megana dolgo ime, ki pove marsikaj. Da so ga razvili specialisti Renaultovega športnega oddelka, mu zato dodali številne elemente njihovih dirkalnikov, vključno s formulo ena. Posebnež je nastal (na kupejevski osnovi prejšnje generacije) v številčno omejeni seriji, vedno samo v kovinsko modri barvi in z oznakami Red Bull Racing v čast zmagam v F-1. Da se po stasu in glasu močno loči ob »običajnega« trivratnega megana, ni vredno poudarjati.
Voznik in sovoznik sta takoj navdušena nad dirkaškimi sedeži recaro, zadaj se v takem avtu skorajda ne spodobi sedeti, čeprav je mogoče. Dvolitrski turbo bencinski motor s 195 kW (265 KM) ob 360 Nm navora videzu in konjenici primerno grgra, ob odločnem pritisku na stopalko (so kovinsko luknjičaste) zarohni in v šestih sekundah doseže hitrost sto km/h. V maksimalno tovarniško obljubljeno hitrosti 255 km/h ne gre dvomiti. Avto je pričakovano precej trd, kar je zasluga posebnega podvozja CUP, ima samozaporni diferencial, za učinkovito zaviranje skrbijo ogromni koluti in »dirkaške« živo rdeče čeljusti brembo.

S takimi se razkazuje tudi mnogo bolj ljudski golf GTI (čeprav ima VW v zalogi še različico golf R 4motion s 300 KM/221 kW za 40 tisočakov), na katerem so bili dirkaški posegi manj odločni kot pri francozu. A gre vseeno za zelo dinamičen avto, v testnem primeru s petvratno karoserijo, z zelo podobnimi zunanjimi merami in večjo težo megana (1.387). Nekaj manj surove moči prav tako iz dvolitrskega turbinskega agregata TSI (169 kW/230 KM, 350 Nm) naredi nemško ikono za skoraj sekundo počasnejšo od galskega konkurenta pri pospeških do sto, a komaj kaj pri najvišji hitrosti (248 km/h).

Prednja sedeža sta karirasto športno oprijemljiva, a še zdaleč ne tako kot Recarova, v katera je tudi težje zlesti. Golf ima prav podobno precej trdo podvozje in vozniku zagotavlja prek volana dober kontakt s cestiščem. Glavni priboljšek (za doplačilo tisočaka) pa je sistem izbire – prek gumba Mode na grebenu ob ročici menjalnika – petih načinov vožnje. Od komfortne, bolj ekološke do najbolj prave – šport. Ta vpliva na nastavitev podvozja in vzmetenja, obnašanje motorja (z glasom vred) in (hitrejšega) menjalnika, na še natančnejši volan. Menjalnik je samodejni z dvojno sklopko DSG – marsikomu se zdi, da ta ne gre skupaj z GTI-jem. Pa ni nujno tako: resda je ročno prestavljanje s pomočjo ročice naprej-nazaj morda nekoliko prepočasno (glede na klasični ročni menjalnik), a je druga možnost – z ušesoma pod volanom – mnogo bolj športna.

S tekmecema nismo bili na dirkališču, kjer bi lahko še bolje razkrila svoj (dirkaški) čud. A stvar je jasna: megane je precej bolj adrenalinski – ne samo zaradi večje konjske zaloge, pospeškov in končne hitrosti – ampak tudi tehnologije in podobe. Golf GTI je bolj »vsakdanji«, čeprav mu športnih nagnjen ne gre očitati. Lastniki takih mrcin si ne belijo glave s porabo, ki pa je zelo odvisna od teže voznikove noge; nam je megan RS povprečno porabil 10,2 litra bencina, golf kakšen deciliter manj.

Francoski bikec iz omejene serije stane 33.380 evrov (čeprav se dobi enako motoriziranega megana RS 2,0T za tri tisočake manj), osnovna cena golfa GTI performance 2,0 TSI MBT DSG pa je 30.501 evrov. V obeh primerih se za ta denar dobi športna posebneža, ki lahko lastniku nudita veliko adrenalinskega zadovoljstva. Z njima bo povsod hitro opažen in slišen. Je pa z obema mogoče voziti povsem normalno in umirjeno. Kar je tudi svojevrsten užitek.

renaul_megan_rs.jpg

Renault megane RS red bull v omejeni seriji s stasom, glasom in še marsičem slavi francoske športne zmage. (Vse fotografije: Boris Lenič)

na_spodnji_2.jpg

Na spodnji strani odrezan golfov volan, grobi rdeči šivi, za »divjaka« nekoliko nenavaden, a odličen samodejni sekvenčni menjalnik DSG.

meganove_kovinske.jpg

Meganove kovinske preluknjane stopalke, drugi športni vložki, izvrstna sta prednja Recarova sedeža.

dve_golfovi.jpg

Dve golfovi izpušni cevi za izdatno dihanje in privlačno zamolkel glas.

rdeci_bik.jpg

»Rdeči bik« (Red Bull) z značilnimi oznakami omejene serije in drugimi dodatki, poudarjena je trapezasta izpušna cev.  

Komentarji
  • torek, 26.08.2014 ob 05:17
    3m4IcG dqbpzspblome, [url=http://lhgbfmjaadir.com/]lhgbfmjaadir[/url], [link=http://qusspkedwohj.com/]qusspkedwohj[/link], http://uzuyuxvxdnmd.com/
  • sreda, 24.09.2014 ob 20:54
    DBArpt bgufscheonab, [url=http://vwztcfezfglc.com/]vwztcfezfglc[/url], [link=http://whvumrtyrkxd.com/]whvumrtyrkxd[/link], http://zvotthhspxqk.com/
  • četrtek, 03.09.2015 ob 06:26
    K2pifX jbxjmhorizfh, [url=http://tfgycjjgpqtw.com/]tfgycjjgpqtw[/url], [link=http://mggjkfhudtep.com/]mggjkfhudtep[/link], http://pnorcotatokk.com/
  • nedelja, 18.10.2015 ob 09:49
    XaZTgU Im thankful for the article.Thanks Again. Much obliged.
  • sobota, 26.12.2015 ob 07:04
    sWjEYs beszkeuzivpb, [url=http://kddqsimjkphb.com/]kddqsimjkphb[/url], [link=http://vegwjazsajjd.com/]vegwjazsajjd[/link], http://ltdgmimfvtiq.com/
  • četrtek, 31.12.2015 ob 16:04
  • torek, 01.03.2016 ob 15:04
    i6N4rg What as up, I check your new stuff regularly. Your writing style is witty, keep up the good work!
  • četrtek, 31.03.2016 ob 09:42
    CvYIut There is apparently a bunch to identify about this. I assume you made some good points in features also.
  • sreda, 06.04.2016 ob 13:13
    P1rBvH Im obliged for the article.Thanks Again. Cool.
  • sobota, 14.05.2016 ob 04:07
    that should outweigh Owens touchdowns. I think all of it
  • ponedeljek, 16.05.2016 ob 18:00
    SUeGnn This is one awesome blog article.Thanks Again. Awesome.
  • sreda, 06.07.2016 ob 08:37
    ZIrLGl This excellent website definitely has all of the info I needed about this subject and didn at know who to ask.
  • četrtek, 04.08.2016 ob 10:09
    4I3qyF Shop The Gateway Dining, Entertainment and Shopping Salt Lake City, Utah The Gateway Introduces MeLikey
  • ponedeljek, 10.10.2016 ob 09:11
    W2boie This particular blog is obviously entertaining and also diverting. I have discovered a bunch of useful advices out of this amazing blog. I ad love to return again soon. Thanks a lot!
  1. Dodaj komentar